Mange har rettshjelpdekning i flere av sine forsikringer uten å være klar over det

Alle innboforsikringsavtaler inneholder en i tillegg en forsikring som dekker advokatutgifter for enkelte typer saker. Det gjør også alle husforsikringer, bilforsikringer, motorsykkelforsikringer, båtforsikringer og også mange virksomhetsforsikringer. Man kan i tillegg ha krav på fri rettshjelp.

Forsikringsavtalene omtaler gjerne dette som rettshjelpdekning.

Det er forsikringsavtalen som avgjør hvilke saker man kan få rettshjelp i. Dersom rettshjelp dekkes av forsikringen er hovedregelen er at forsikringsselskapet dekker 100 000,- i advokatutgifter. Som regel må man betale en egenandel som utgjør 20% av advokatutgiftene.

Stavangeradvokaten.no tar seg av all kontakt med forsikringsselskapet for deg. Dermed blir det både rimeligere og enklere benytte advokat.

Du kan også ha rett til fri rettshjelp

Rettshjelp Stavanger

Stavangeradvokaten.no benytter moderne kommunikasjonsteknologi for å bidra til effektiv og trygg kommunikasjon og god juridisk bistand, også over større avstander. Kommunikasjonen foregår hovedsaklig over telefon, skype eller epost og vi innhenter alltid alt av dokumenter for deg. På denne måten kan du spare både tid og penger.

Vi har over 20 års erfaring fra en rekke fagfelt og har jobbet med hundrevis av tilsvarende saker. Saken din er i trygge hender hos oss i Stavangeradvokaten.no!

Kontakt oss:
Telefon: 22 82 84 40 eller post@advokat.no

Få rask hjelp
av en advokat

Ønsker du hjelp fra en advokat kan du sende oss en henvendelse – Helt uforpliktende. Vi finner en passende advokat som vil ringe deg i løpet av dagen.